معمولا افراد در مورد رفتن به دندانپزشکی نگرانیهایی دارند و از درمان دندانپزشکی و عملیات مربوط به این حوزه میترسند. بنابراین برای کاهش ترس بیماران از دندانپزشکی، خدمترسانی بهتر و فراهم کردن محیط خوب درمانی تلاش کرد. مهمتر از آن به یک تیم حرفهای درمانی از آغاز تا پایان مثل مشاوره، درمان و مراقبتهای پس از درمان احتیاج است. مدیریت ارتباط با مشتریان یا همان CRM موضوعی مهم در هر کسبوکار به حساب میآید که در این مقاله به آن میپردازیم. در این ویدیو برگزاری کلاس آموزشی CRM در حوزه دندانپزشکی را در کلینیک دندانپزشکی مدرن مشاهده میکنید.
مدیریت ارتباط با مشتریان
با این مدیریت سیستماتیک، مطمئنا بیماران و مراجعهکنندگان از نوع برخوردها و کل فرآیند درمان راضی خواهند بود. بهمنظور دستیابی به اهداف مذکور لازم است که مدیریت سیستماتیک را در عملیات روزانه کلینیک عملی کنیم. پس از درک نیازهایی که بیماران از ما دارند، با چالشی بزرگ در مورد مدیریت ارتباط با مشتریان مواجه هستیم و باید آنها را در موقعیتهای مختلف کلینیکی به کار بریم. دندانپزشکان و پرسنل پزشکی را باید با دانش حرفهای و تکنیکهای دندانپزشکی آشنا کنیم. امروزه با جهتگیری مشتریان و تغییرات سریع امکانات بهداشتی، باید پزشکان با تکنیکهای حرفهای، نیازهای مشتریان را بشناسند و با توجه به نیازهای بیماران رویه درمان را پیش ببرند. موضوع دیگری که در این زمینه قابلتوجه است نحوه برخورد و ارتباط کلامی پرسنل یک محیط درمانی با مراجعهکنندگان و بیماران است که میبایست در کلیه محیطهای عمومی موردتوجه قرار گیرد. از نظر کارشناسان و اساتید مدیریتی این موضوع مهمترین بخش در موفقیت یک بنگاه اقتصادی است که این بنگاه اقتصادی میتواند پزشکی و غیرپزشکی باشد. بنابراین، این مدیریت در صنعت پزشکی فرآیند پیچیدهای است و در حوزه پزشکی بهسختی اجرا میشود. علاوه بر این کلینیکهای دندانپزشکی با چالشهای جدی مانند بروز رسانی قوانین بیمه سلامت، قوانین استانداردهای کار، میزان سرمایه موردنیاز برای معرفی پزشکی پیشرفته و هزینه زیاد آموزش کارکنان و غیره مواجه هستند.