فن بیان در فروش

آموزش فن بیان قسمت 1

فهرست مطالب

تاثیر فن بیان در فروش

با یاد گرفتن یک فن بیان در فروش باعث بهره وری بیشتر در فروش و همچنین باعث می شویم که هم خودمان و هم مخاطبین و مشتریان مان از حرف زدن ما لذت ببرند.

کسب مهارت خصوصا فن بیان در فروش تاثیر بسیار زیادی در رسید به موفقیت دارد. در مهارت آموزی هم باید یاد گیری اتفاق بی افتد و هم یاداوری. به این دلیل که ما خیلی از چیز ها را می دانیم و انجام نمی دهیم، و صرفا به یک یاداوری احتیاج داریم. به عنوان مثال اگر به این موضوع فکر کنیم که چطور می توانیم موفق شویم، همه تا حد زیادی می دانیم که چطور می توانیم موفق شویم اما نیاز به یاداوری آن داریم.

در کل موفقیت انجام دادن تعدادی از کار های ساده است، اما گاهی کار های ساده همانطور که انجام دادن شان ساده است، انجام ندادن شان هم ساده است. کار های ساده را انجام نمی دهیم چون تبدیل به یک عادت روزانه و روتین شده اند. باید به عنوان یک فروشنده دقت داشته باشیم که وارد مرداب عادت نشویم. اگر کار هایی که برای رسیدن به موفقیت باید انجام دهیم تبدیل به عادت شود، هیجانش را از دست می دهد و ما را برای رسیدن به موفقیت دلسرد می کند.

بهره وری را بالا ببریم

بهره وری به این معنی است که ما با همین زمانی که داریم و همین امکاناتی که هست بهترین عملکرد را داشته باشیم و بهترین نتیجه را بگیریم. بهره وری در علم اقتصاد به معنی کارایی و اثر بخشی است (یعنی کار خوب به نحوی خوب انجام شود). زمانی که کار خوب درست انجام نشود بهره وری هم صورت نمی گیرد.

بهره وری
بهره وری

درست حرف زدن

ما حرف زدن را بلدیم ولی درست حرف نمی زنیم. اگر همانطور که نوشتن را یاد گرفتیم، حرف زد هم یاد می گرفتیم بسیاری از مشکلات ما بوجود نمی آمد. به عنوان مثال در ورزش یوگا بر روی درست نفس کشیدن تمرکز زیادی شده است و بسیاری از مشکلات روحی و جسمی همه افراد با درست نفس کشیدن تا حد زیادی حل می شود. این موضوع بسیار ساده و اصطلاحا دم دستی است اما تاثیر زیادی بر فن بیان در فروش دارد. همه ما نفس کشیدن را بلد هستیم اما درست نفس کشیدن را نمی دانیم. مگر اینکه به ما یاد داده باشند. مثال دیگری که در این زمینه می شود استفاده کرد نوشتن است. نوشتن را همه بلد هستیم اما درست و خوش خط نوشتن را همه ما نمی دانیم. مگر اینکه به صورت تخصصی تمرین کرده باشیم.

حرف زدن هم به همین صورت است، به این دلیل که همیشه حرف می زنیم و این موضوع برای ما تبدیل به عادت شده است، فکر می کنیم حرف زدن را به صورت درست بلد هستیم، در صورتی که ما فقط حرف می زنیم ولی درست حرف زدن را نمی دانیم. و این موضوع هم با تمرین درست می شود.

مخاطب را تحویل بگیریم

برای تحویل گرفتن مخاطب باید فن بیان خوبی داشته باشیم و برای داشتن یک فن بیان خوب باید حرف درست را درست بزنیم یا به عبارتی حرف خوب را به نحو خوبی بزنیم. این دو موضوع مانند دو بال یک پرنده هستند که هر کدام لنگ بزند کل فروش ما را خراب می کند.

ما به عنوان یک فروشنده باید به صورت واضح بدانیم که چه چیزی را می فروشیم. تاثیر نهایی محصول یا خدمات ما می شود اصل چیزی که می فروشیم. به عنوان مثال کسی که آموزش دهنده است از فروش آموزش، پیشرفت، امید و موفقیت می فروشد یا کسی که مته دریل می فروشد، در واقع یک سوراخ در دیوار را می فروشد (تاثیری که آن مته می گذارد) یعنی ما هدف نهایی که مد نظر مخاطب است را می فروشیم.

در انتها سوال مهمی که ما به عنوان یک فروشنده باید از خودمان بپرسیم این است که اگر ما نباشیم مشتری ما چه چیزی را از دست می دهد؟ چرا باید از من خرید کند؟ خودتان را جای مخاطب تان بگذارید. چرا مخاطب شما باید از شما بخرد؟ اگر جای مشتری خود بودید به خودتان اعتماد می کردید؟ از خودتان محصول یا خدمات می خریدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین مقالات